You wish to be informed of the opening of
new workshops or new holiday courses ?
Leave-us your e-mail address below and we will let you know.

Name & Firstname Email

Jour : 11 mai 2016

Kidilangues association attends Europe Day 2016 in Paris

Kidilangues association attends Europe day 2016 in Paris! We will be welcoming you. Come and participate to Europe day 2016 to know more about the European languages!

Several activities about Europe and its functioning will be proposed to you in different arrondissements of Paris. Several organisms and various associations have met to imagine attractive stands. These stands will allow you to know and to understand the different steps of the construction of Europe. They will present the richness and the diversity of the countries. They will enable interesting meetings with researchers and supervisors. You will be able to obtain several documents that will allow you to get more knowledge on Europe.

Kidilangues participates to this event by proposing animations for children about the european languages. Crosswords with the names of the european languages. Identification games where you will have to associate a flag with the country it represents. Puzzles that will give to the oppotunity to find every country on a map of Europe.

Discover all the program of Kidilangues in Europe day by clicking here

Kidilangues est présente à la Fête de l’Europe 2016

Kidilangues est présente à la Fête de l’Europe 2016. Nous vous y accueillerons. Venez participer à la Fête de l’Europe, édition 2016 pour renouer avec vos connaissances en langues.

De nombreuses activités originales vous présentant l’Europe et son fonctionnement, vous sont proposées dans différents arrondissements de Paris. De nombreux organismes et de nombreuses associations se sont réunies pour imaginer des stands attrayants. Ces stands vous permettront de revoir les étapes de construction de l’Europe. Ils présenteront la richesse et la diversité des Pays. Ils permettront des rencontres riches avec des chercheurs et des responsables. Vous pourrez obtenir de nombreux documents vous ouvrant des connaissances sur l’Europe.

Kidilangues participe à cet évènement en proposant des animations destinées aux enfants autour des langues européennes. Des jeux de mots croisés avec le nom des langues européennes. Des jeux d’identification permettant d’associer le drapeau et le pays qu’il représente. Des Puzzles qui vous donneront l’occasion de retrouver la place de chaque pays dans la carte de l’Europe.

Découvrez tout le programme de Kidilangues à la fête de l’Europe en un clic ici.