Mois : mai 2017

Kidilangues at the Festival of Europe

This year again, Kidilangues will be actively present to celebrate Europe, to make you discover its cultural richness and of course its numerous languages!

–> Playful workshops in the library Marguertie Audoux in Paris 3rd arrondissement.
During the afternoon of Wednesday 10 May, we will be welcoming children in 3 stands of games: digital games and board games.

–> At the same time, at the Town hall of the 19th arrondissement, we will be welcoming groups of children from recreation centers in partnership with La Maison de l’Europe in Paris. The children will travel through the different game stands to discover Europe and its cultural and linguistic aspects.

–> Thursday 11 May, school groups will be welcomed all the day long at the Town hall of the 15th arrondissement. We will manage about 10 different games stands, still about Europe, its components, and its European languages.

Finally, on Saturday 13 May, Kidilangues will participate to a big celebration that will take place in Hotel de Ville in Paris: Game stands, information stands, debates and conferences, concerts … You can fin the programme here.

Kidilangues fête europe 2017

Kidilangues à la Fête de l’Europe

Kidilangues cette année encore sera activement présente pour fêter l’Europe, faire découvrir sa richesse culturelle et bien sûr les langues qui y sont parlées !

–> Ateliers ludiques au sein de la bibliothèque Marguertie Audoux à Paris 3ème.
Durant l’après-midi du mercredi 10 mai, nous accueillerons des enfants de la bibliothèque sur 3 pôles de jeux : jeux numériques ou de plateaux.

–> Dans le même temps, à la Mairie du 19ème, en partenariat avec la Maison de l’Europe à Paris, nous accueillerons des groupes de centres de loisirs. Les enfants parcourront les différents stands de jeux à la découverte de l’Europe, ses aspects culturels et linguistiques.

–> Jeudi 11 mai, ce sont des groupes de scolaires qui seront accueillis à la Mairie du 15ème tout au long de la journée. Nous aurons une dizaine de stands de jeux différents, toujours sur le thème de l’Europe, ses composantes et les langues européennes.

Enfin, le samedi 13 mai, Kidilangues participera à la grande fête qui aura lieu sur le parvis de l’Hôtel de Ville : Stands de jeux, d’information, débats et conférences, concerts… Retrouvez tout le programme ici.

Kidilangues fête europe 2017