You wish to be informed of the opening of
new workshops or new holiday courses ?
Leave-us your e-mail address below and we will let you know.

Name & Firstname Email

Jour : 6 septembre 2016

Kidilangues et l’Institut Culturel Européen (EUNIC) animent des ateliers périscolaires

L’association Kidilangues anime des ateliers périscolaires (TAP) dans plusieurs écoles élémentaires de Paris en collaboration avec l’institut culturel Européen (EUNIC).

L’atelier  « Découverte de l’Europe » présentés à l’école élémentaire rue d’Alésia Paris 14 ème a débuté début septembre 2016. La rentrée des classes étant l’occasion d’inaugurer un cycle d’animations imaginé par le cluster EUNIC (Centre culturel national de l’union Européenne) en collaboration avec l’association Kidilangues.

Le voyage ludique à travers l’Europe que nous proposons aux enfants, offre des approches variées des langues parlées en Europe. Comme tout voyage les découvertes liées à la culture de chaque pays est au cœur des activités proposées aux enfants. Les langues, monuments, spécialités culinaires sont au programme.

L’utilisation des jeux du site Kidilangues offre une première approche individuelle avec des entrées géographiques, culinaires ou linguistiques. La diversité des entrées conduira à la maîtrise de nouvelles connaissances.

Quelles langues parlent les belges ? Comment dire bonjour si nous allons jusqu’en  Slovaquie en passant par la Suisse et l’Autriche ? où se trouve le monument que vous avez découvert sur l’écran ?  Autant d’énigmes pour découvrir l’Europe en s’amusant !

M. Hermano Sanches Ruivo, conseiller de Paris chargé des questions relatives à l’Europe, était présent. Il encourage toutes les initiatives  qui permettent aux enfants de découvrir l’Europe.

Kidilangues and the European Cultural Instititute (EUNIC) provide workshops in primary schools.

Kidilangues association facilitates workshops in several parisian primary schools in collaboration with the European Cultural Institute (EUNIC).

The “Discovery of Europe” workshop at the Alésia Elementary School, Paris 14th kicked off beginning September 2016, with Back to School being the perfect time to launch a program cycle designed by EUNIC  (National Cultural Center of the European Union) in cooperation with Kidilangues.

This entertaining journey through Europe offers children different ways of approaching the languages spoken in Europe. Like any trip abroad, discoveries linked to each country’s culture are at the heart of the activities. The program includes languages, monuments, culinary specialties…

The use of the games of the Kidilangues website offers a first individual approach with geographic, culinary and linguistic thematics. The diversity of the topics are perfect for sparking the desire to learn.

What languages do the Belgians speak? How do I say hello if I go to Slovakia through Sweden and Austria? Where is located the monument that you have discovered on the screen? What a great way to discover Europe while having fun!

Mr. Hermano Sanches Ruivo was present. He is the Counsellor of Paris in charge of Europe and he supports all initiatives that help children to discover Europe.