You wish to be informed of the opening of
new workshops or new holiday courses ?
Leave-us your e-mail address below and we will let you know.

Name & Firstname Email

Année : 2016

Kidilangues and the 2nd « Rallye des langues » 2016 Paris15e

Kidilangues and the 2nd Rallye des langues 2016 Paris15e, invite both young and old to an afternoon of games on the town hall’s forecourt.

Kidilangues’ facilitators will welcome you on Wednesday 28th September 2016, between 14h and 18h (2pm and 6pm). The various games will all be around the theme of the European languages.

• Games of skill : Pins games with the flags of the European countries.
  • Riddles to solve by deciphering the hidden messages using Cyrillic and greek alphabets !
  • Listening games with communation tools : telephone, tape recorder,  pipe,  funnel !
  • Games of languages recognition that will enable you to imagine a weather sequence. For example, you will also be able to find the European capitals on a map of Europe.

All these activities and others will allow you to discover the european languages and to learn about them. You will improve your knowledge of geography but also of the different cultural aspects of each of the countries you will encounter : Italy, Germany, Croatia, Bosnia, Poland, Sweden, Spain, Portugal, Norway, Austria, Bulgaria… So many games to know Europe and its languages better.

During your journey you will get your passeport signed at the different games which will give you access to a « diploma of the great traveler ». Your determination will be rewarded and you will get a bag full of prizes !

Kidilangues et le 2ème Rallye des langues 2016 Paris15e

Kidilangues et le 2ème Rallye des langues 2016 Paris15e, convient les petits et les grands à tout un après-midi de jeux sur le parvis de la Mairie du XVème.

Mercredi 28 septembre, entre 14h et 18h, les animateurs de Kidilangues vous accueilleront. Les nombreux stands de jeux sont tous sur le thème des langues de l’Europe.

• Des jeux d’adresse : jeu de quilles des drapeaux des pays d’Europe
  • Enigmes à résoudre en déchiffrant les messages cachés. l’utilisation des alphabets cyrillique et grec vous y aideront.
  • Jeux d’écoute avec  des outils de communication : téléphone, magnétophone,  tuyau, entonnoir !
  • Des jeux de reconnaissance des langues qui vous permettront d’imaginer une séquence météo. Vous pourrez aussi, par exemple, situer les capitales européennes sur une carte de l’Europe.

Toutes ces activités et d’autres, vous permettront de découvrir ou de vous initier aux langues européennes. Vous améliorerez vos connaissances en géographie et sur différents aspects culturels de chacun des pays rencontrés : Italie, Allemagne, Croatie, Bosnie, Pologne, Suède, Espagne, Portugal, Norvège, Autriche, Bulgarie… autant de sujets pour en savoir plus sur l’Europe et ses langues en s’amusant..

Lors du parcours dans les jeux vous validerez un passeport qui vous donnera accès à un diplôme de grand voyageur. Votre ténacité sera récompensée par un sac rempli de nombreux lots.

Kidilangues et l’Institut Culturel Européen (EUNIC) animent des ateliers périscolaires

L’association Kidilangues anime des ateliers périscolaires (TAP) dans plusieurs écoles élémentaires de Paris en collaboration avec l’institut culturel Européen (EUNIC).

L’atelier  « Découverte de l’Europe » présentés à l’école élémentaire rue d’Alésia Paris 14 ème a débuté début septembre 2016. La rentrée des classes étant l’occasion d’inaugurer un cycle d’animations imaginé par le cluster EUNIC (Centre culturel national de l’union Européenne) en collaboration avec l’association Kidilangues.

Le voyage ludique à travers l’Europe que nous proposons aux enfants, offre des approches variées des langues parlées en Europe. Comme tout voyage les découvertes liées à la culture de chaque pays est au cœur des activités proposées aux enfants. Les langues, monuments, spécialités culinaires sont au programme.

L’utilisation des jeux du site Kidilangues offre une première approche individuelle avec des entrées géographiques, culinaires ou linguistiques. La diversité des entrées conduira à la maîtrise de nouvelles connaissances.

Quelles langues parlent les belges ? Comment dire bonjour si nous allons jusqu’en  Slovaquie en passant par la Suisse et l’Autriche ? où se trouve le monument que vous avez découvert sur l’écran ?  Autant d’énigmes pour découvrir l’Europe en s’amusant !

M. Hermano Sanches Ruivo, conseiller de Paris chargé des questions relatives à l’Europe, était présent. Il encourage toutes les initiatives  qui permettent aux enfants de découvrir l’Europe.

Kidilangues and the European Cultural Instititute (EUNIC) provide workshops in primary schools.

Kidilangues association facilitates workshops in several parisian primary schools in collaboration with the European Cultural Institute (EUNIC).

The “Discovery of Europe” workshop at the Alésia Elementary School, Paris 14th kicked off beginning September 2016, with Back to School being the perfect time to launch a program cycle designed by EUNIC  (National Cultural Center of the European Union) in cooperation with Kidilangues.

This entertaining journey through Europe offers children different ways of approaching the languages spoken in Europe. Like any trip abroad, discoveries linked to each country’s culture are at the heart of the activities. The program includes languages, monuments, culinary specialties…

The use of the games of the Kidilangues website offers a first individual approach with geographic, culinary and linguistic thematics. The diversity of the topics are perfect for sparking the desire to learn.

What languages do the Belgians speak? How do I say hello if I go to Slovakia through Sweden and Austria? Where is located the monument that you have discovered on the screen? What a great way to discover Europe while having fun!

Mr. Hermano Sanches Ruivo was present. He is the Counsellor of Paris in charge of Europe and he supports all initiatives that help children to discover Europe.

Soccer : Kidilangues joins the European Soccer Championship 2016.

Kidilangues association and its fan club join the Euro 2016.

Kidilangues likes soccer. It is important to speak the language of soccer in every language to welcome all the fans of all the countries playing.

On Saturday, July 2nd from 15h to 17h (3pm to 5 pm), Kidilangues will be on the town hall esplanade.

Come and play with Kidilangues and discover the FanZone that will offer you an unforgettable afternoon on the town hall in Paris.

Take advantage of a perfect opportunity to start and learn the languages without noticing. It will be really enjoyable !

Euro 2016 gives us the opportunity to revise the European geography. It will offer us the chance to confront ouserlves to our knowledge of the flags. The Euro is also about clubs,  cities, languages to remember to be able to follow the matches. We will impress the visitors that we meet in Paris and have fun at the same time! Before the end of the Euro we will know more about the languages spoken by the soccer players. But not only ! We will also be unbeatable on the colours defended by each club. We will be able to say « hello » to anybody as long as they are smiling ! Isn’t smiling a universal language?

Le foot : Kidilangues s’invite à l’EURO 2016

L’association Kidilangues et son fan club s’invitent à l’Euro 2016

Kidilangues aime le foot. Avec son fan club l’association s’invite à l’Euro 2016. Il est important de parler le « langage du foot » dans toutes les langues pour accueillir les fans de tous les pays concernés.

Kidilangues a donc imaginé différents jeux pour animer les fanszones. Le jeu du Foot, celui des drapeaux, le jeu « capitales », les jeux de mots…

Samedi 2 juillet de 15h à 17h, Kidilangues est sur le parvis de l’hôtel de ville .

Venez jouer avec Kidilangues et découvrez la FanZone qui vous offrira un après-midi footballistique inoubliable place de l’hôtel de Ville à Paris.

Profitez d’une occasion rêvée pour commencer à apprendre les langues sans vous en apercevoir . Vous y prendrez vraiment un grand plaisir.

Eh oui, l’Euro 2016 nous donne l’occasion de réviser la géographie européenne. Il nous offrira l’opportunité de conforter nos connaissances des drapeaux. l’Euro c’est aussi des clubs, des villes et des langues à mémoriser pour être capable de suivre les matchs. En nous amusant nous allons impressionner les visiteurs que nous croisons dans tout Paris. Avant la fin de l’Euro nous allons mieux connaître les langues parlées par les footballeurs, mais pas que ! nous serons imbattables sur les couleurs défendues par chaque club. Nous serons capables de dire « Bonjour » à n’importe quel interlocuteur pourvu qu’il soit souriant! Le sourire dans toutes les langues n’est-ce pas une langue universelle?

Kidilangues’ Open House Day

Kidilangues’ Open House Day !

Kidilangues invites you to its Open house dayCome and discover a place where children can learn languages while having fun on Saturday 4th June 2016.

English, Arabic, Chinese, Spanish or French.

The workshops are made for children from 3 to 13 years old. The number of children per workshop does not exceed 10. Thus,in little groups it is easier for the children to express themselves in the chosen language.

The teaching methods that are used are built through games and are adapted to each group.

Adult workshops offer the possibility either to start learning a language or to go further in the practice of these languages : Persian, English, French.

You will be welcomed at Kidilangues at this address : 28 rue des Quatre Frères Peignot – 75015 Paris

Metro Charles-Michel (10)

Bus 42, 62, 70, 88

Journée portes ouvertes Kidilangues

Kidilangues vous invite à ses portes ouvertes dans le 15e

Samedi 4 juin 2016, venez découvrir un lieu où les enfants peuvent apprendre les langues en s’amusant.

Anglais, arabe, chinois, espagnol ou français.

Les ateliers accueillent les enfants de 3 ans à 13 ans. Le nombre d’enfants n’excède pas 10 élèves. Les petits groupes favorisent la participation orale de chacun à l’activité proposée.

Les méthodes pédagogiques utilisées sont construites à partir de jeux et de thématiques adaptés à chaque âge.

Des ateliers pour les adultes offrent la possibilité soit de débuter ou de se perfectionner dans une des langues suivantes : Persan, Anglais, Français langue étrangère (FLE)

Rendez-vous  pour nous rencontrer à l’Atelier Kidilangues 28 rue des Quatre Frères Peignot – 75015 Paris

Métro Charles-Michel (10)

Bus 42, 62, 70, 88

Kidilangues association attends Europe Day 2016 in Paris

Kidilangues association attends Europe day 2016 in Paris! We will be welcoming you. Come and participate to Europe day 2016 to know more about the European languages!

Several activities about Europe and its functioning will be proposed to you in different arrondissements of Paris. Several organisms and various associations have met to imagine attractive stands. These stands will allow you to know and to understand the different steps of the construction of Europe. They will present the richness and the diversity of the countries. They will enable interesting meetings with researchers and supervisors. You will be able to obtain several documents that will allow you to get more knowledge on Europe.

Kidilangues participates to this event by proposing animations for children about the european languages. Crosswords with the names of the european languages. Identification games where you will have to associate a flag with the country it represents. Puzzles that will give to the oppotunity to find every country on a map of Europe.

Discover all the program of Kidilangues in Europe day by clicking here